Kto sme
Mgr. Aneta Sekáčová, PhD. – sociálna pedagogička, riaditeľka
Pracujem ako sociálna pedagogička. Mojou hlavnou pracovnou náplňou sú skupinové programy pre materské a základné školy zamerané najmä na primárnu prevenciu. Pri skupinovej činnosti sa zaoberám hlavne klímou v triedach, šikanovaním, kyberšikanovaním, pri svojej práci využívam prvky artefiletiky a socioterapie.
V rámci ambulantnej činnosti v poradenskom centre sa dlhodobo venujem kariérnemu poradenstvu a terapii metódou EEG Biofeedback (neurofeedback), ktorá pomáha pri širokej škále ťažkostí a oslabení.
Mgr. Katarína Baďurová – sociálna pedagogička, zástupkyňa riaditeľky
V našom centre pracujem ako sociálna pedagogička. Mojou hlavnou pracovnou náplňou sú preventívne skupinové programy zamerané na predchádzanie vzniku rizikového správania u detí a mládeže. Venujem sa témam ako šikana, kyberšikana, nenásilná komunikácia, klíma v triede, kariérne poradenstvo, body image a iné.
V ambulantnej starostlivosti poskytujem reedukačné progamy KuPoz – zameraný na rozvoj pozornosti a Kuprev – preventívny program pre deti predškolského veku a školského veku. Pri deťoch s poruchou pozornosti a pomalším pracovným tempom pracujem s programom Ropratem.
Pri práci s jednotlivcom ako aj so skupinou využívam ročný terapeutický výcvik Solution focus, pracujeme na tom, čo funguje, je to na riešenie orientovaný prístup pre prácu so školskými triedami.
Moja pracovné pôsobenie bolo vždy zamerané na prácu s dieťaťom a dlhé roky som sa venovala problematike týraných, zneužívaných a zanedbávaných detí a pomoci rodinám. 18 rokov som pracovala v Detskom krízovom centre Náruč na rôznych pozíciách: ako vychovávateľka, sociálna pracovníčka, koordinátorka výchovy. V priebehu tohto obdobia som na rok zmenila zamestnávateľa a pôsobila som ako pedagogická asistentka na základnej škole.
Svoje dlhoročné skúsenosti z praxe sa snažím zúročiť v centre poradenstva a prevencie. Uvedomujem si, aké dôležité je poskytovať prevenciu ako prvý piliér predchádzania sociálno-patologických javov medzi deťmi a mládežou.
Svoje vysokoškolské vzdelanie mám ukončené na UMB v Banskej Bystrici v bakalárskom odbore sociálna práca a magisterskom odbore sociálna pedagogika. Vzdelanie mám doplnené doplnkovým pedagogickým štúdiom v odbore pedagogika. Počas štúdia som sa venovala harm – reduction drogovo závislých.
V mojom súkromí je pre mňa najdôležitejšia rodina a krásne chvíle strávené s ňou. Vážim si ich podporu a zdroj inšpirácie, ktorý nachádzam v svojich dvoch dcérach. Voľný čas spoločne trávime v prírode a ako náruživí kemperi spoznávame Slovensko a okolité krajiny.
„Životu vďačím za ľudí, ktorí ho so mnou zdieľajú“
Mgr. Ivana Mikulová – psychologička
PhDr. Andrea Pieronová – špeciálna pedagogička
V centre pracujem ako špeciálna pedagogička. Mojou hlavnou náplňou je realizácia špeciálno-pedagogickej diagnostiky, poradenstvo pre rodiča a školu, ako aj terapeutická činnosť v zmysle reedukácie.
V ambulantnej činnosti sa venujem deťom a žiakom s oneskoreným vývinom, so sluchovým postihnutím, s poruchami učenia. Preferujem komplexný prístup: CPP – dieťa – rodič – škola.
Pri práci so skupinou realizujem depistážne vyšetrenia, rozvíjajúce a stimulačné programy. Venujem sa metodickému vedeniu pedagógov, odborných zamestnancov, ako aj zástupcov školských podporných tímov.
Roku 2009 som ukončila na UK v Bratislave na Fakulte pedagogiky odbor špeciálna pedagogika (poradenstvo). Zároveň som absolvovala záverečnú skúšku z pedagogiky sluchovo postihnutých. V rámci ďalšieho rozširujúceho vzdelávania som absolvovala niekoľko kurzov a seminárov, ako Dielčie oslabenie výkonu, Scénotest, Integratívny korekčný program pre deti s ADHD, Metóda dobrého štartu, Školský program INPP, Auditívno-verbálna terapia u detí od narodenia do šesť rokov, Dieťa s poruchou sluchu: diagnostika a liečba, Deficity čiastkových funkcií podľa Dr.Sindelar, Tréning fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina. Od roku 2013 pracujem ako špeciálna pedagogička, avšak práci s deťmi sa venujem už od roku 1998, keď som pôsobila v škole ako pedagóg.
Medzi moje osobnostné vlastnosti patrí odbornosť, komunikatívnosť, priateľský a ľudský prístup, zodpovednosť a ochota pomôcť. Vo voľnom čase sa venujem rodine, cestovaniu, knihám, vzdelávaniu a energiu rada čerpám v prírode.
Mgr. Zuzana Jagerčíková – logopedička
Od roku 2012 pracujem ako logopedička s detskými klientmi. Venujem sa predovšetkým deťom v ranom a predškolskom veku, od tých, ktoré nerozprávajú takmer vôbec, po tie, ktoré potrebujú “doladiť” výslovnosť niektorých hlások. Pri svojej práci sa vždy snažím o to, aby terapia deti bavila, aby ju brali viac ako hru než nudný nácvik. Využívam pohyb, hračky, príbehy, tvorivosť. Aj odporúčania pre rodičov na doma sa snažím napasovať konkrétnej rodine, ich rytmu, záľubám a preferenciám. Snažím sa stále vzdelávať, aby som volila aktuálne a evidence-based prístupy a techniky.
Okrem priamej práci s klientmi sa venujem lektorovaniu rodičov a učiteľov na témy vývinu reči a jazykových schopností a možnostiam ich rozvíjania v domácom prostredí.
Predtým, než som sa začala venovať logopedickej praxi v poradenských zariadeniach (Súkromné centrum špeciálno-pedagogického poradenstva v Žiline, Súkromné centrum špeciálno-pedagogického poradenstva v Strečne), som sa venovala výskumu. Ako výskumníčka som 3 roky participovala na medzinárodnom výskume jazyka a gramotnosti, skúmajúc vzťah medzi vývinom reči a osvojovaním si čítania a písania, medzi vývinovou jazykovou poruchou v predškolskom veku a poruchami učenia.
Vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, jednoodborovú logopédiu, som ukončila v roku 2007. Následne som sa intenzívne vzdelávala v rámci výskumného programu ELDEL, a to v oblasti vývinu reči a gramotnosti, vývinovej jazykovej poruchy, vývinových porúch učenia, metodiky výskumu. Mám za sebou ročný výcvik v nedirektívnej terapii hrou (Inštitút terapie hrou). Absolvovala som Tréning fonematického uvedomovania podľa Eľkonina, Kurz ranej intervencie, vzdelávanie MABEL – Multijazyková batéria testov čítania, písania a ich prediktorov.
Bc. Beáta Urbancová – administratívna pracovníčka