+421 918 043 690 cpp.strecno@gmail.com

Ponuka preventívnych programov

 

Realizujeme rôzne preventívne programy a aktivity pre žiakov prvého a druhého stupňa základných škôl a pre deti materských škôl.

Ak vás ponuka zaujala a potrebujete viac informácii, môžete nás kontaktovať na tel. čísle 0944 191 018.

 

Preventívny program pre 1. stupeň základnej školy

Naučme sa kamarátiť

Názov: Naučme sa kamarátiť

VEK: 1. – 4. ročník

POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom / odborným zamestnancom školy).

CIEĽ: Cieľom aktivít je zlepšovať klímu v triede, naučiť žiakov, ako si môžu vytvárať dobrý kolektív, a posilniť školské kamarátstva, aby bolo v triede hodnotenejšie správať sa podporne.

Preventívne programy pre 2. stupeň základnej školy

V skupine je sila

Byť férový aj online

Učenie vie byť zábava

Ako sa môžem zachovať, keď...

Vyber si správnu profesiu (Profesijná orientácia)

NÁZOV: V skupine je sila

VEK: 5. – 7. ročník

POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/odborným zamestnancom školy).

CIEĽ: Naratívny prístup pre prevenciu šikanovania, prístup Bez viny a hanby. Cieľom preventívnych aktivít je práca so skupinou ako kľúčovou zložkou (aktivizovanie prihliadajúcich) pri práci s problematikou šikanovania.

NÁZOV: Byť férový aj online

VEK: 5. – 7. ročník

POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/odborným zamestnancom školy).

CIEĽ: Porozumieť online rizikám kyberšikanovania.

NÁZOV: Učenie vie byť zábava

VEK: 5. – 9.ročník

POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/odborným zamestnancom školy).

CIEĽ: Naučiť žiakov, ako sa majú efektívne učiť. Nácvik pracovného tempa žiakov, ktorý podporuje rozvoj schopnosti sústrediť sa, pracovať s textom, rozvíjať pamäť a logické myslenie.

NÁZOV: Ako sa môžem zachovať, keď...

VEK: 5. – 7. ročník

POČET STRETNUTÍ: 3-4 stretnutia (2-3 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/ odborným zamestnancom školy).

CIEĽ: Cieľom aktivít je ukázať žiakom, ako lepšie zvládať konfliktné, náročné situácie, ako sa deti môžu zachovať, keď cítia nespravodlivosť. Nácvik situácií, práca s emóciami.

Súčasťou programu je sprostredkovať žiakom aj spôsob nenásilnej komunikácie, ktorý ich učí rešpektu k sebe aj druhým. Učia sa empatickému počúvaniu a predchádzaniu konfliktov v triede. Aplikáciou týchto princípov komunikácie sa vytvára inkluzívna kultúra v škole a rozšírenie reflexie a prežívania.

NÁZOV: Vyber si správnu profesiu (Profesijná orientácia)

VEK: 8. – 9. ročník

POČET STRETNUTÍ: 4 stretnutia (1 stretnutie – testovanie, 2 stretnutie – zážitkové aktivity, 3 stretnutie – vyhodnotenie so žiakom/zákonným zástupcom a 4 stretnutie – konzultácia s výchovným poradcom).

CIEĽ: Cieľom vyšetrenia je pomoc žiakovi pri vhodnom výbere strednej školy, celkového profesného zamerania. Naučiť žiakov premýšľať o profesiách, vzdelávaní, využívaní svojich silných a slabých stránok a uplatnení na trhu práce.

Preventívne programy v materskej škole

Školská zrelosť

Logopedická depistáž

V kolektíve posilňujem svoje kompetencie

Názov: Školská zrelosť

VEK: 5 – 6 rokov

POČET STRETNUTÍ: 2 stretnutia (1 stretnutie s dieťaťom a 1 stretnutie konzultácia so zákonným zástupcom. Súčasťou je i konzultácia v MŠ s p. učiteľkami ktoré sa predškolákom venujú a stanovenie odporúčaní ku každému dieťaťu osobitne). 

CIEĽ: Cieľom je zhodnotenie úrovne školskej zrelosti dieťaťa.

Názov: Logopedická depistáž

VEK: 3 – 6 rokov

POČET STRETNUTÍ: 2 stretnutia (1 stretnutie s dieťaťom a 1 stretnutie konzultácia so zákonným zástupcom. Súčasťou je i konzultácia v MŠ s p. učiteľkami ktoré sa predškolákom venujú a stanovenie odporúčaní ku každému dieťaťu osobitne).

CIEĽ: Cieľom je zhodnotenie úrovne komunikačných schopností dieťaťa.

Názov: V kolektíve posilňujem svoje kompetencie

VEK: 3 – 6 rokov

POČET STRETNUTÍ: 4 stretnutia (3 stretnutia s dieťaťom a 1 stretnutie konzultácia so zákonným zástupcom. Súčasťou je i konzultácia v MŠ s p. učiteľkami ktoré sa deťom venujú).

CIEĽ: Cieľom je rozvíjať motoriku a sociálne zručností detí. Deti si precvičia jemnú a hrubú motoriku a sociálne správanie. Dôraz je kladený najmä na rozvoj sociálnych kompetencií.