Ponuka preventívnych programov
Realizujeme rôzne preventívne programy a aktivity pre žiakov prvého a druhého stupňa základných škôl a pre deti materských škôl.
Ak vás ponuka zaujala a potrebujete viac informácii, môžete nás kontaktovať na tel. čísle 0944 191 018.
Preventívny program pre 1. stupeň základnej školy
Naučme sa kamarátiť
Názov: Naučme sa kamarátiť
VEK: 1. – 4. ročník
POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom / odborným zamestnancom školy).
CIEĽ: Cieľom aktivít je zlepšovať klímu v triede, naučiť žiakov, ako si môžu vytvárať dobrý kolektív, a posilniť školské kamarátstva, aby bolo v triede hodnotenejšie správať sa podporne.
Preventívne programy pre 2. stupeň základnej školy
V skupine je sila
Byť férový aj online
Učenie vie byť zábava
Ako sa môžem zachovať, keď...
Vyber si správnu profesiu (Profesijná orientácia)
NÁZOV: V skupine je sila
VEK: 5. – 7. ročník
POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/odborným zamestnancom školy).
CIEĽ: Naratívny prístup pre prevenciu šikanovania, prístup Bez viny a hanby. Cieľom preventívnych aktivít je práca so skupinou ako kľúčovou zložkou (aktivizovanie prihliadajúcich) pri práci s problematikou šikanovania.
NÁZOV: Byť férový aj online
VEK: 5. – 7. ročník
POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/odborným zamestnancom školy).
CIEĽ: Porozumieť online rizikám kyberšikanovania.
NÁZOV: Učenie vie byť zábava
VEK: 5. – 9.ročník
POČET STRETNUTÍ: 3 stretnutia (2 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/odborným zamestnancom školy).
CIEĽ: Naučiť žiakov, ako sa majú efektívne učiť. Nácvik pracovného tempa žiakov, ktorý podporuje rozvoj schopnosti sústrediť sa, pracovať s textom, rozvíjať pamäť a logické myslenie.
NÁZOV: Ako sa môžem zachovať, keď...
VEK: 5. – 7. ročník
POČET STRETNUTÍ: 3-4 stretnutia (2-3 stretnutia so žiakmi – každé stretnutie trvá 2. vyučovacie hodiny a 1 stretnutie konzultácia s triednym učiteľom/ odborným zamestnancom školy).
CIEĽ: Cieľom aktivít je ukázať žiakom, ako lepšie zvládať konfliktné, náročné situácie, ako sa deti môžu zachovať, keď cítia nespravodlivosť. Nácvik situácií, práca s emóciami.
Súčasťou programu je sprostredkovať žiakom aj spôsob nenásilnej komunikácie, ktorý ich učí rešpektu k sebe aj druhým. Učia sa empatickému počúvaniu a predchádzaniu konfliktov v triede. Aplikáciou týchto princípov komunikácie sa vytvára inkluzívna kultúra v škole a rozšírenie reflexie a prežívania.
NÁZOV: Vyber si správnu profesiu (Profesijná orientácia)
VEK: 8. – 9. ročník
POČET STRETNUTÍ: 4 stretnutia (1 stretnutie – testovanie, 2 stretnutie – zážitkové aktivity, 3 stretnutie – vyhodnotenie so žiakom/zákonným zástupcom a 4 stretnutie – konzultácia s výchovným poradcom).
CIEĽ: Cieľom vyšetrenia je pomoc žiakovi pri vhodnom výbere strednej školy, celkového profesného zamerania. Naučiť žiakov premýšľať o profesiách, vzdelávaní, využívaní svojich silných a slabých stránok a uplatnení na trhu práce.
Preventívne programy v materskej škole
Školská zrelosť
Logopedická depistáž
V kolektíve posilňujem svoje kompetencie
Názov: Školská zrelosť
VEK: 5 – 6 rokov
POČET STRETNUTÍ: 2 stretnutia (1 stretnutie s dieťaťom a 1 stretnutie konzultácia so zákonným zástupcom. Súčasťou je i konzultácia v MŠ s p. učiteľkami ktoré sa predškolákom venujú a stanovenie odporúčaní ku každému dieťaťu osobitne).
CIEĽ: Cieľom je zhodnotenie úrovne školskej zrelosti dieťaťa.
Názov: Logopedická depistáž
VEK: 3 – 6 rokov
POČET STRETNUTÍ: 2 stretnutia (1 stretnutie s dieťaťom a 1 stretnutie konzultácia so zákonným zástupcom. Súčasťou je i konzultácia v MŠ s p. učiteľkami ktoré sa predškolákom venujú a stanovenie odporúčaní ku každému dieťaťu osobitne).
CIEĽ: Cieľom je zhodnotenie úrovne komunikačných schopností dieťaťa.
Názov: V kolektíve posilňujem svoje kompetencie
VEK: 3 – 6 rokov
POČET STRETNUTÍ: 4 stretnutia (3 stretnutia s dieťaťom a 1 stretnutie konzultácia so zákonným zástupcom. Súčasťou je i konzultácia v MŠ s p. učiteľkami ktoré sa deťom venujú).
CIEĽ: Cieľom je rozvíjať motoriku a sociálne zručností detí. Deti si precvičia jemnú a hrubú motoriku a sociálne správanie. Dôraz je kladený najmä na rozvoj sociálnych kompetencií.