+421 918 043 690 cpp.strecno@gmail.com

Naše služby

Poskytujeme odborné služby pre deti, rodičov, materské a základné školy.

Diagnostika

Poradenstvo

Reedukácia

Prevencia

Krízová intervencia

DIAGNOSTIKA/ODBORNÉ VYŠETRENIE

Psychologické:
 Komplexné (rozumové schopnosti, pozornosť, pamäť)
 Rozšírené (komplexné vyšetrenie a osobnostný vývin)
 Posúdenie školskej zrelosti
 Profesijná orientácia

Špeciálnopedagogické:
 Komplexné (vývinové poruchy učenia: oblasť čítania a písania)
 Rozšírené (komplexné vyšetrenie a oblasť matematiky)
 Vývinový profil (pre vek 0 – 7 rokov)

Logopedické:
 Komplexné

PORADENSTVO

– Psychologické
– Špeciálnopedagogické
– Logopedické
– Sociálno-pedagogické
– Ranné poradenstvo
– Kariérové poradenstvo

TERAPIA

Venujeme sa psychoterapii detí a dospievajúcich. V bezpečnom prostredí a liečivom vzťahu pomáhame pri ťažkých a zložitých okolnostiach, v ktorých sa dieťa a jeho rodina nachádza.

V detskom veku je primárne využívaná hra ako liečebný nástroj (terapeutická herňa, práca s pieskom, kresbou, imagináciou a ďalšími expresívnymi metódami). Vo veku dospievania sa práca rozširuje o terapeutický rozhovor.

Poskytujeme nasledovné typy terapií: Procesorientovaná psychoterapia, Katatýmno-imaginatívna psychoterapia, EMDR terapia, EMDR terapia pre deti, Filiálna terapia, Hrová terapia, Sandplay a Senzomotorická arteterapia.

Pri práci s rodičom je využívaná podpora vzťahu medzi rodičom a dieťaťom (Filiálna terapia). V terapii traumy využívame špecifický prístup EMDR, ktorý pomáha opäť nachádzať v živote pokoj a smerovanie dopredu.  

Venujeme sa daným ťažkostiam:

– úzkostné a depresívne stavy

– prílišná tréma – psychosomatické ťažkosti

– problémové vzťahy s vrstovníkmi, súrodencami, rodičmi, s autoritami

– problematika šikanovania

– kríza v rodine

– rozvodová situácia, nezhody medzi členmi rodiny, dieťa bez otca či bez mamy, domáce násilie

– rozvoj schopnosti komunikovať

– rozvoj schopnosti riešiť problémy a konflikty

– zvýšenie zdravého sebavedomia

– rozvoj vzájomnej úcty a sebaúcty

– nácvik riešenia záťažových situácii

– zložité životné situácie

– prechod z jednej životnej etapy do druhej.

REEDUKÁCIA

Biofeedback/Brainfeedback – metóda pre každého, kto chce zlepšiť fungovanie svojej nervovej sústavy

Brainfeedback je metóda učenia sa mozgu prostredníctvom tzv. biologickej spätnej väzby, umožňuje ovládať mozgové vlny. Tréning je nenásilný, bezbolestný a hravý, nie je rizikový ani návykový a nemá vedľajšie účinky. Efekt je dlhodobý – ide o vytváranie nových spojov v mozgu. Brainfeedback zlepšuje koncentráciu pozornosti a pamäťové schopnosti, pomáha zreniu CNS a teda i procesom súvisiacim s čítaním (plynulosť a technika) a písaním (grafomotorika, jemná motorika), zlepšuje schopnosti výkonnosti – zostať v záťaži bez toho, aby som cítil/a únavu, a iné.

KuPOZ – program pre deti od 8 do 12 rokov

Cieľom programu je hravým spôsobom podporiť rozvoj dieťaťa, jeho pozornosť, zrakovú a sluchovú percepciu, vytrvalosť, sebavedomie a odolnosť voči stresu. Pozitívne vplýva na psychomotorické tempo, schopnosť pravidelnej práce, zlepšenie školských výkonov a pojmového myslenia. Zlepšuje vzťahy a komunikáciu s rodičmi, zlepšuje emočné vyladenie a prístup k práci.  

KuPREV – program pre deti od 4 do 8 rokov

Cieľom programu je uľahčiť dieťaťu vymedzenie vlastnej osobnosti a vstup do spoločenského života. Má široké spektrum pozitívnych vplyvov. Bráni vzniku rizikového správania a zároveň rozvíja veľa oblastí. Základná je orientácia, chápanie sociálnych a praktických situácií, vnímanie času a priestoru, poznanie vlastného tela, nenásilné spracovanie citlivých tém. Uľahčuje adaptáciu pri zahájení školskej dochádzky, zlepšenie vzťahov s rodičmi, rozvíja slovnú zásobu, jemnú motoriku a grafomotoriku. Zlepšuje pojmové myslenie a organizačné schopnosti.

Ropratem – Program pre deti od 9 do15 rokov

Program je zameraný na rozvoj pracovného tempa, ktoré negatívne ovplyvňuje školské výsledky dieťaťa. Stimuluje oslabené oblasti a rozvíja schopnosť rýchlejšieho a bezchybného spracovania úloh, porozumenie čítaného textu a schopnosť organizácie práce. Pozitívne vplýva na logické myslenie, sústredenie a pozornosť. Dieťa sa zlepšuje v grafomotorickej a vizuomotorickej koordinácii.

Preskúmajte ponuku preventívnych programov